.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كروبی از بركناری منتظری می گوید +تصویر

مهدی كروبی در اواخر دهه هفتاد و قبل از این‌كه به ریاست مجلس ششم شورای اسلامی برسد، در واكنش به ادعاهای احمد منتظری در خصوص بركناری پدرش از قائم مقامی رهبری، به تشریح دلایل واقعی بركناری آقای منتظری توسط حضرت امام(ره) پرداخته بود.

به گزارش 598 به نقل از مركز اسناد انقلاب اسلامی، مهدی كروبی در اواخر دهه هفتاد و قبل از این‌كه به ریاست مجلس ششم شورای اسلامی برسد، در واكنش به ادعاهای احمد منتظری در خصوص بركناری پدرش از قائم مقامی رهبری، به تشریح دلایل واقعی بركناری آقای منتظری توسط حضرت امام(ره) پرداخته بود.

كروبی در جوابیه‌ای به نشریه پیام هاجر كه از سوی روزنامه كیهان بازنشر شده است، با رد این انگاره كه برخورد حضرت امام با منتظری از مقطعی آغاز شده كه وی به برخی مسائل زندان‌ها، دادگاه‌ها و دستگاه قضایی انتقاداتی وارد كرده است، اظهار داشت: این برداشت جنابعالی بسیار مایه تاسف و تعجب من شد و شاید از آنجا ناشی می‌شود كه شما با دست‌اندركاران بیت پدرتان همفكر و هم‌دست نبودید. از این رو، از ریشه آنچه كه در آن مقطع واقع شد، آگاهی درستی ندارید و نمی‌دانید كه حضرت امام از چه مسائلی كه در بیت مزبور جریان داشت، رنج می‌كشیدند.




وی در این جوابیه افزوده بود: باید این واقعیت را به صراحت اعلام كنم كه نگرانی و ناراحتی امام از آیت‌الله منتظری از آن روز آغاز شد كه آقایان سید مهدی و سید هادی هاشمی زمام امور دفتر ایشان را در دست گرفتند.

* قتل دو روحانی و دو كودك در مقابل پدرشان
كروبی با اشاره به قتل آیت‌الله شمس‌آبادی و روحانی دیگری به نام شیخ قنبر علی توسط مهدی هاشمی خاطرنشان كرد: امام درباره مهدی هاشمی فرموده بودند «این شخص در آینده ضربه‌ای به اسلام بزند كه جبران ناپذیر باشد.»

وی با ذكر خاطره‌ای از تمسخر فتاوای آقایان طالقانی و منتظری در زندان پهلوی توسط هادی هاشمی تصریح كرد: امام از همان سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی كوشیدند كه آیت‌الله منتظری را بر آن دارند كه بیت و دفترشان را از افراد ناصالح پاكسازی كنند لكن با كمال تاسف نتوانستند.

*كشته‌شدن مردم بی‌گناه در پی اقدامات مهدی هاشمی
كروبی در تشریح دومین سوءتدبیر آقای منتظری اظهار داشت: دامن زدن اختلاف میان گروه‌های شیعه افغانستان دومین دلیل ناراحتی امام از آیت‌الله منتظری بود. آیت‌الله منتظری مسئولیت روحانیون افغانستان را كه بر عهده حجت‌الاسلام شیخ حسن ابراهیمی بود، از او گرفتند و به فردی كه سیدمهدی و سید هادی معرفی كردند واگذار نمودند. نتیجه این اقدام، آن شد كه نامبرده با یك سلسله آتش‌افروزی، جمعی از برادران شیعه و مجاهد افغانی را رو در روی یكدیگر قرار داد و حوادث خونین و كدورت به وجود آمد و در بعضی كشورهای دیگر هم طرح‌های ایشان باعث قربانی شدن جمعی از برادران شیعه گردید.

كروبی در تشریح سومین دلیل بركناری منتظری یادآور شده است: چنانكه آگاهی دارید قتل‌های مشكوك به وسیله باند هاشمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با كشتن آیت‌الله شمس‌آبادی و شیخ قنبر علی آغاز شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با كشتن شخصی به نام حشمت و دو فرزندش ادامه پیدا كرد و شكایت‌هایی كه از اصفهان از طرف صاحبان دم می‌رسید، با بی‌اعتنایی بیت آیت‌الله منتظری مواجه می‌شد. در مقابل امام اصرار داشتند كه به این جریان رسیدگی شود و قاتل یا قاتلین شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند لیكن آیت‌الله منتظری به شدت مخالفت می‌كردند.

* منظورتان از زندانیان سیاسی، منافقین حربی و قاتلین مردم بود؟!
وی چهارمین دلیل بركناری منتظری را سندسازی دفتر وی علیه كسانی دانست كه با قائم مقامی وی مخالف بودند.



كروبی با اشاره به ادعای احمد منتظری درخصوص برخورد با زندانیان سیاسی توسط جمهوری اسلامی خاطرنشان كرد: منافقین محاربی كه در آن دوران، هر روز در كوی و برزن، نماز جمعه‌ها و یا اماكن مهم دولتی، آن ترورها، بمب‌گذاری‌ها و جنایت‌ها را انجام دادند و بسیاری از مردم انقلابی و یا مسئولان مملكتی را به شهادت رساندند تا آنجا كه هنوز داغ ایشان و فقدان وجودشان كاملاً محسوس است، وقتی با آنها برخورد می‌شود، شما از آنها به عنوان "خون به ناحق ریخته شده" یاد می‌كنید.

حال من می‌پرسم آیا مقابله با عامل خفه كردن یك سید روحانی وارسته و زاهد كه بیش از هفتاد سال داشت و یا به چاه انداختن و كشتن یك روحانی دیگر و یا كشتن دو فرزند جلوی چشم پدر و سپس كشتن آن پدر، یا به راه اندازی بلوا میان اهالی قهدریجان و فلاورجان كه عده‌ای از نیروهای سپاه و كمیته به خاك و خون كشیده شدند، "خون به ناحق ریخته" است یا برخورد با منافقان جنایتكار؟

* عالم بی عمل!
كروبی در پایان در توصیه‌ای قابل توجه به احمد منتظری گفته است: در انتها از احمد آقای عزیز انتظار این را دارم كه از تاریخ گذشته پند بگیرید و هر آنچه را كه شنیدید، هرچند از اشخاص به ظاهر مورد اعتماد، بدون تحقیق و تامل باور نكنید و ترتیب اثر ندهید.

وی در حالی احمد منتظری را به نپذیرفتن شایعات بدون انجام تحقیق توصیه كرده است كه خود به خاطر عدم رعایت همین موضوع، در جریان اتفاقات پس از انتخابات سال ۸۸، در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفت و شرایط سواستفاده جریان‌های ضدانقلاب از اقدامات و رفتارهای خود را فراهم كرد.

آنچه كروبی را در جریان اتفاقات سال ۸۸ در برابر مردم و نظام قرار داد و مقدمات پشت كردن وی به همه سابقه مبارزاتی و انقلابی اش را فراهم كرد، شاید به همان نكته‌ای بر می‌گردد كه آقای منتظری را از قائم مقامی رهبری عزل نمود؛ اول حضور افرادی بی‌تقوا با گرایشات حزبی تند كه بعضاً به خاطر رابطه خویشاوندی با آنها، تاثیر زیادی روی اظهارات و اقدامات او داشتند . دوم پذیرفتن شایعات بدون بررسی واقعیت آن‌ها و سوم، تایید اقدامات نادرست و غیرقانونی اطرافیان به خاطر وجود روابط خویشاوندی.

گرچه اقدامات و اظهارات گذشته كروبی نشان می‌دهد كه هنوز هم پایان این دو داستان می‌تواند یكی نباشد.  


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 مهر 1390
منظورتان ایجاد تفرقه بین اصلاح طلبان هست؟؟؟فکرنمی کنید مردم هوشیارتر از سیاسیون هستند؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.265 seconds.